Adres Cubugundan Sozluge Ulasin

Calisirken ya da Internet'te gezinirken Ingilizce sozluge ihtiyacim oldugu her seferinde adres cubuguna sozlugun adresini girip, sozlugun sayfasindaki kutucuga terimi girip arama tusuna basmak hozuma gitmiyordu. Firefox neyse ki bu turden durumlar icin kisisellestirilebilir bir arama kutusu yapmis. Ama onda da Google secili oldugu icin her seferinde fareyi kullanarak arama yapacagim sozlugu degistirmek, sonra bu degisikligi geri almak gerekiyordu. Klavye kisayollarini fare kullanmaya tercih eden birisi olarak buna Firefox kullanarak baska bir cozum yolu buldum. Boylelikle aramayi dogrudan adres cubugundan, mesela q incontinence yazarak yapabiliyorum. Adim adim inceleyelim.


Sozluk olarak genellikle Sesli Sozluk'u kullaniyorum. Buradaki adimlari da ona gore tanimlamaya calisacagim, ama siz istediginiz sozlugu kullanabilir, istediginiz kadar yeni sozluk ekleyebilirsiniz.
Oncelikle kulanmak istedigimiz sozlugun sayfasina girip bir arama yapalim. Ben arama terimi olarak kilavuz kelimesini kullandim. Bu aramayi yaptirdigimda arama cubugundaki goruntu soyle oldu. Adres cubugundaki bu adresi kopyaladim (Ctrl + C).
sozluk01
Simdi Ctrl + B tus kombinasyonuyla favorilerimizi sidebar'da aciyoruz. Dileyen fare kullanarak View > Sidebar > Bookmarks adimlarini da takip edebilir.
sozluk1.5
Sidebar'da herhangi bir klasorun ustune sag tiklayip yeni yer imi olusturabilirsiniz.
sozluk02
Bu menu ogesine tikladigimizda karsimiza cikacak ekranda gerekli tanimlamalarimizi yapabiliriz.
sozluk03
Location kismina biraz once kopyaladigimiz adresi yapistiriyoruz (Ctrl + V). Burada kendi belirledigimiz arama terimini (kilavuz) %s ile degistiriyoruz. Isim kismina istedigimiz bir seyi yazabiliriz. Anahtar kelime alaninaysa (bu kismi cok kullanacagimiz icin) olabildigince kisa bir ifade giriyoruz. Ornekte q girdik. Ancak bu istediginiz bir alfa-numerik ifade olabilir. Bu ayarlari yaptiktan sonra "Tamam"a tiklayip yer imini kaydedebiliriz.
Simdi bu ayari kullanarak ilk aramamizi yapalim. Ctrl + L tus kombinasyonunu kullanarak adres satirina gidiyoruz. Adres satirina biraz once sectigimiz anahtar kelimeyi (q) ondan sonra da aramak istedigimiz terimi yaziyoruz.
sozluk04
Enter tusuna bastigimizda dogrudan arama yapmak istedigimiz terimin aciklama sayfasina yonlendiriliyoruz. Fare kullanmak istemeyenler isin bundan daha kisa bir arama yontemi oldugunu sanmiyorum.

1 yorum:

  1. Mest ettiniz efenim bizi.Yıllardır ızdırap çeken ben ve benim gibi insanların dertlerine deva oldunuz.

    YanıtlaSil