Google ve Firefox'la Zaman Kazaniyorum: Giris

Zaman her gecen gun daha degerli hale geliyor. Buradaki "deger" kimileri icin para, kimileri icin sevdikleriyle gecirdigi birkac saatin verdigi mutluluk. Zamanin bu kadar degerli olmasi onu daha tasarruflu kulanmayi da gerektiriyor. Ozellikle zamanini Internet'le ilgili islere ayiranlarin bunu yapma sansi, belki baska ugraslarla ilgilenenlere gore daha fazla. Her gun birkac kez e-postalari kontrol etmek, guncel gelismeleri takip etmek, uye oldugu sosyal aglarda, forumlarda, topluluklarda nelerin dondugune soyle bir goz atmak. Bunlar bazen zevk veren seylerken, bazen kendimizi kaptirdigimiz, kulfete donusen isler oluyor. Isin bu kulfete donusen kismindan biraz olsun kurtulabilmek icin kendi uyguladigim yontemleri paylasmak istiyorum.


Ben Internet'te gecirdigim zamani daha verimli kullanabilmek icin temelde iki arac kullaniyorum: Google ve Firefox. Firefox'la daha ilk surumu (1.0) yayinlanmadan once tanistim. O gunden itibaren de severek kullanmaya, tanidiklarima onermeye basladim. Bugune geldigimde Firefox eklentileri sayesinde hayatimin ne kadar kolaylasmis oldugunu goruyorum. Bundan sonra onlarsiz kalmak artik cok zor. Bu konuda Firefox'un degisik eklentilerini kullanan pek cok kullanici benimle ayni fikirdedir diye tahmin ediyorum.
Gelelim Google'a... Ilk Gmail adresimi aldiktan itibaren giderek artan oranda Google hizmetleriyle ilgilenmeye, yeni cikan urunleri deneyeme, varolan urunler icin ozellik onerilerinde bulunmaya basladim. Zaman icinde neredeyse her urunu denedim. Hepsini kendi ihtiyaclarima uygun gormedim. Yine de kullandigim Google urunleri oldukca fazla (Arama, Notebook, Blogger, Calendar, Docs, Gmail, Groups, Picasa, Reader, Talk, Youtube, Maps for Mobile, Mobile).
Peki bu ikisini kullanarak zamani kullanma verimliligimi nasil artiriyorum? Bu kisa dizide bu sorunun yanitini vermeye calisacagim. Bunun icin once kullandigim eklentilerin bir dokumunu yapmam gerekiyor: Gmail Manager, Google Browser Sync, Google Calendar Notifier, Google Reader Watcher (Google'la ilgili olmayan eklentileri simdilik bir kenara birakalim).

  • Google ve Firefox'la Zaman Kazaniyorum: Giris


  • Google ve Firefox'la Zaman Kazaniyorum: Araclar


  • Google ve Firefox'la Zaman Kazaniyorum: Ustunlukler
  • Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder