Google ve Firefox'la Zaman Kazaniyorum: Ustunlukler

Araclari inceledikten sonra sectigimiz yontemin diger yontemlere gore daha ustun olup olmadigi tartismasini ertelemistik. Bu yazida kisaca kullandigimiz yontemle diger olasi yontemlerin farklarini ve birbirlerine gore ustunluklerini incelemeye calisalim. Burada yapilacak inceleme elbette kullanicinin ihtiyaclarina gore farklilik gosterecektir. O nedenle siz de yorumlarinizla kendi dusuncelerinizi paylasirsaniz mutlu olurum.

Mail + Takvim
Maillerle ilgili uyguladigim yontemin en iyi bilinen alternatifi Microsoft Outlook. Bu uygulama sayesinde posta kutunuza dusen epostalardan aninda haberdar olabilir, iletilerinizi MS Word rahatliginda yazabilirsiniz. Ustelik Outlook'un cok basarili bicim de entegre edilmis takvimiyle toplantilarinizi organize edip toplu davetiye de gonderebilirsiniz. Zaten gunumuz is dunyasi buyuk oranda bu araci kullaniyor. Parali olan bu uygulamanin en bilinen ucretsiz alternatifi ise Mozilla Thunderbird. Thunderbird'un indirildigi haliyle takvim destegi yok, ancak bu eksikligi Mozilla Sunbird ile giderebilirsiniz. Sonuc olarak benim Gmail + Gmail Manager + Google Calnedar + Google Calendar Watcher kullanarak karsiladigim ihtiyaclarin masaustu uygulamalariyla giderilmesi mumkun.
Farklar
Windows kullanicilari yuklenen programlarin sayisi arttikca Windows'un performansinin nasil hizla dustugunu iyi bilirler. Bu nedenle bilgisayarima yeni uygulamalar yuklemeden once birkaz kez dusunurum. Gerci Firefox2'nin RAM kullanimi da kimi zaman bunaltici olmuyor degil. Ama arkaplanda surekli uygulama calistirmak pek cekici gelmiyor. Zira Firefox'u bu ihtiyaclardan baska nedenlerle de kullanmaktayim.
Bir diger fark birden cok bilgisayar kullananlar icin gecerli olabilir. Evde ve isyerinde ayri bilgisayarlar kullananlar yukarida sayilan masaustu uygulamalariiki bilgisayarda da kursalar bile bir bilgisayardan gonderilen epostalarin diger bilgisayarda da gorulmesi sorunlu olabiliyor. Uygulama ayarlarini ona gore degistirmek gerekebiliyor. Bu nedenle butun uygulamalarin online olmasi buyuk kolaylik.
Birden cok bilgisayar kullananlar gibi birden cok isletim sistemi kullananlar da uygulama yuklemektense Google + Firefox yontemlerini tercih edeceklerdir. Thunderbird ve Sunbird Java Sanal Makinesi ustunde calistiklarindan uygulama bulamama sorunu olmamasina ragmen, (ayni bilgisayarda bile olsa) iki isletim sistemi kullanmakla iki bilgisayar kullanmak arasinda pek onemli bir fark yok.
Benim bunlardan daha onemli oldugunu dusundugum farksa Gmail'in arayuzuyle ilgili. Henuz hicbir masaustu uygulamasi Gmail'in sunnduguna benzer bir arayuz sunmuyor. Ben, bu arayuzu oldukca kullanisli buluyorum. Bu nedenle epostalarimi POP3 kullanarak indirmektense Gmail arayuzunden takip etmeyi ve yanitlamayi tercih ediyorum. Bu, elbette, kisisel bir tercih. Ama o arayuzu tercih edenler icin onemli bir fark.
Haberler
Tipki epostalar ve takvim icin oldugu gibi haberler (RSS, Atom, vb.) icin de masaustu uygulamalari kullanilabilir. Newsgator, AmphetaDesk, Feed Reader akla gelen alternatiflerden sadece birkaci. Ayrica Thunderbird'un entegre bir RSS okuyucusu da bulunuyor. Bir de benim sectigim cozumun disinda Firefox eklentisi olan bazi RSS okuyucular var. Onlar alternatif olarak degerlendirilebilir. Acikcasi Google Reader ilk tanitildiginda kendime insanlarin boyle bir seye neden ihtiyac duyacaklarini sorup kuskuyla yaklasmistim. Ama simdi Internet basinda gecirdigim zamanimin onemli bir bolumunu bu hizmet aliyor.
Farklar
Ayni epostalar ve takvim icin oldugu gibi burada da alternatif masaustu uygulamalar. Dolayisiyla orada soylenenler belirli olculerde burada da gecerli. Firefox eklentileri belki bu acidan uygulamalardan bir adim daha onde. Belki bir onceki adimda ihtiyacini Thunderbird'le karsilamayi tercih edenler bu adimda ekstra uygulama yuklemek zorunda kalmadan bu uygulamanin RSS okuyucusunu kullanmayi tercih edebilirler.
Benim Google+ Firefox seceneginin esas getirisi olarak gordugum seyse Google Reader'in paylasmaya, eposta gondermeye ve yildizlamaya izin veren kullanimi kolay arayuzu. Google'in arayuzler konusunda genellikle basarili bir sicili oldugunu da sozlerimize ekleyelim.
Digerleri
Diger ihtiyaclar icin de yukaridakilere benzer bicimde alternatifler bulunabileceginden hic kuskum yok. Google Docs'un Microsoft Office'ten esinlendigine suphe yok. Picasa yerine Flickr kullananlar bu konuda da alternatifler bulabileceklerdir. Hatta belki Flickr'in sundugu secenekler daha fazla bile olabilir (kullanmadigim icin bilemiyorum, ancak adi her yerde karsima ciktigindan bir kulak dolgunlugu olusmus). Ama ben bu uygulamalari yukarida saydiklarim kadar cok kullanmiyorum, bu nedenle buldugum cozum de en verimlisi olmayabilir. Yalnizca zaten elimde olan secenekleri degerlendirerek fazladan program ve eklenti yuklemeden cozmeye calisiyorum. Cunku "less is more!" (az coktur).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder