Veri yedekleme sistemleri son yıllarda önemli aşamalar kat etti. En yaygın veri yedekleme yöntemi, bilgisayarınızdaki belge ve dosyaları internette yedekleyip daha sonra bütün cihazlarınızdan bu verilere ulaşmak. Bu yazıda böyle bir sistemin, Copy’nin kurulumunu inceleyeceğiz.
Copy, bütün kullanıcılara ücretsiz olarak 15GB yedekleme alanı sağlıyor. Arkadaşlarınıza davetiye göndererek bu alanı artırmanız mümkün (her bir arkadaş için 5GB). Bütün sabit diskinizi olmasa bile, en önemli verilerinizi depolamak için yeterli bir alan. Copy, bir klasördeki bütün verileri internette yedeklemenizi sağlıyor. Böylece billgisayarınız bozulsa bile dosyalarınıza ulaşabiliyorsunuz.
Kayıt
Copy’ye kaydolmak için buraya tıklayın. (Buradan kaydolduğunuzda ücretsiz alanınız 20GB’tan başlıyor.) Karşınıza aşağıdaki gibi bir sayfa çıkacak.
Bu sayfada sırasıyla adınızı, soyadınızı, e-posta adresinizi ve kullanmak istediğiniz şifreyi girin. Get started free butonuna tıkladığınızda, girdiğiniz e-posta adresine bir ileti gelecek. Bu iletideki linke tıklayarak hesabınızı aktifleştirmelisiniz.
Kurulum
Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra Copy programının indirilip bilgisayarınıza kurulması gerekiyor. Programı copy.com adresinden indirebilirsiniz:
Download linkine tıkladığınızda aşağıdaki gibi bir ekran açılacak.
Bu ekranda “Download for Windows” linkine tıklayarak programı indirebilirsiniz. Program indikten sonra kurulum için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
İlk kurulum ekranında Next butonuna basarak kurulumu başlatın.
Sonraki ekranda Install butonuna bastığınızda program bilgisayarınıza kurulacak.
Kurulum tamamlandığında Finish butonuna basabilirsiniz. Bundan sonra program otomatik olarak yapılandırma ekranını açacak. Yapılandırma işlemi de kurulum kadar kolay.
Bu ekranla karşılaştığınızda kaydolurken kullandığınız e-posta adresinizi ve seçtiğiniz şifreyi girip Login butonuna tıklayın.
Bu ekranda Copy klasörünün bilgisayarınızda nerede oluşturulacağını seçebilirsiniz. Copy, klasörü otomatik olarak kullanıcı klasörünün altında oluşturuyor. Bu seçeneği değiştirmek isterseniz, “Select a Different Folder” butonunu kullanarak farklı bir klasör seçebilirsiniz (ben genellikle değiştirmiyorum). Klasör seçiminden memnunsanız Continue butonuna tıklayarak yapılandırmaya devam edin.
Karşılaşacağınız son ekran, yeni kullanıcılar için fazla önemli değil. Continue butonuna tıklayarak yapılandırmayı sonlandırabilirsiniz.
Şimdi yapmanız gereken, yedeklenmesini istediğiniz dosyalarınızı Copy’nin oluşturduğu yeni klasöre (genellikle bu klasörün adı **Copy**dir) taşımak. Bu klasöre eklediğiniz her dosya, Copy programı çalıştığı sürece, otomatik olarak internette yedeklenecektir. Yedekleme işlemi sırasında bilgisayarınızın bildirim alanındaki Copy ikonu değişip yüklemenin devam ettiğini gösterecektir:
Verilerinize Başka Bilgisayarlardan Ulaşım
Kendi bilgisayarınız elinizin altında olmasa bile, Copy’nin yedeklediği dosyalara internetten ulaşabilirsiniz. Bunun için copy.com adresine gidip e-posta adresinizi ve şifrenizi kullanarak giriş yapmanız yeterli. Yedeklenmiş bütün dosyalarınıza ulaşabilir, gerek duyarsanız indirebilirsiniz.
Yedeklenen Verilerin İndirilmesi
Diyelim bilgisayarınız bozuldu, internette depolanan verilerinize nasıl ulaşacaksınız? Bunun için Copy programını bilgisayarınıza yeniden kurmanız yeterli. Kurulum tamamlandıktan sonra program otomatik olarak internette yedeklenmiş bütün verileri yeni bilgisayarınıza indirecektir. Eğer verilerinizin birden çok bilgisayarda bulunmasını istiyorsanız, Copy programını verileri yedeklemek istediğiniz diğer bilgisayarlara kurmanız yeterli olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder