Dosyalarınızı İnternette Yedekleyin

Bilgisayar bozulduğunda yaşadığımız en büyük sıkıntı yedelerini almadığımız belge ve dosyaları kaybetme korkusudur. Dosya yedekleme işi eskiden sıkıcı ve bıktırıcı bir işti. Ama artık yedeklemeyi otomatik yapan, üstelik dosyalarınızın bir kopyasını internette saklayan programlar sayesinde belge kaybetme korkusu büyük ölçüde tarihe karıştı. Bu yazıda alternatifleri inceleyeceğiz.

Bu hizmetler genel olarak öyle işliyor: Ücretsiz olarak kaydolduğunuzda size belirli bir miktar yedekleme alanı veriliyor. Daha sonra bu alanı kullanmak için bilgisayarınıza ilgili programı kuruyorsunuz. Programı kurduğunuzda bilgisayarınızda yeni bir klasör oluşturuluyor. Bu klasöre kopyaladığınız bütün dosyalar otomatik olarak internette yedekleniyor (çok sayıda dosya koppyaladığınızda yedeklemenin tamamlanması zaman alabiliyor, o nedenle kopyaladıktan sonra senkronizasyonun tamamlanmasını beklemeniz gerekiyor). Ayrıca, bütün dosyalarınıza internetten de ulaşabiliyorsunuz. Yani, bu hizmetler sayesinde, kendi bilgisayarınız yanınızda olmasa bile dosyalarınıza ulaşmanız mümkün.

Dropbox

Dosya yedekleme hizmetlerinden en ünlüsü Dropbox’tır. Her kullanıcıya ücretsiz olarak 2GB dosya alanı sağlar. Sisteme davet ettiğiniz her arkadaşınız için de ayrıca 500MB alan kazanıyorsunuz. Böylece, ücretsiz alanınızı 16GB’a kadar çıkarmanız mümkün. Dropbox’a buradan kaydolabilirsiniz. (Bu adresten kaydolursanız ücretsiz dosya alanınız 2.5GB’tan başlıyor.) Dropbox kullanırken dikkat etmeniz gereken bir husus var: hesabınızı 90 gün kullanmadığınızda Dropbox dosyalarınızı sistemden siliyor.

Copy

Copy görece yeni bir hizmet. En büyük avantajı diğer hizmetlere göre daha fazla ücretsiz dosya alanı sağlaması. Copy ücretsiz olarak 15GB yedekleme alanı sağlıyor. Üstelik davet ettiğiniz her arkadaş için 5GB ek alan kazanıyorsunuz. Bu yazı yazıldığı sırada arkadaş davet ederek kazanılabilecek alan için bir sınırlama belirtilmemişti. Dolayısıyla, yalnızca birkaç arkadaşınızı davet ederek dosyalarınızın önemli bir bölümünü yedekleyecek kadar alana kavuşmanız işten bile değil. Copy’ye buradan kaydolabilirsiniz. (Bu adresten kaydolduğunuzda ücretsiz yedekleme alanınız 20GB’dan başlıyor.)

Ayrıca bkz.: Copy Kurulumu

Google Drive

Eğer bir Google hesabınız varsa, otomatik olarak 15GB yedekleme alanınız da var demektir. Bu alan hem Gmail’deki e-postalarınızı hem de Google Drive’a yüklediğiniz dosyaları kapsıyor. Googel Drive’ın avantajı, bilgisayarınızda Microsoft Office kurulu olmasa da belge oluşturup paylaşabileceğiniz ücretsiz ofis programlarını kullanıcının hizmetine sunması. Google Drive ne yazık ki arkadaşlarınızı davet ettiğinzde ek alan sağlamıyor. İsterseniz ayda 2 dolar vererek toplam 100GB yedekleme alanı satın alabilirsiniz. Google Drive’a buradan kaydolabilirsiniz.

Microsoft OneDrive

Microsoft, ünlü ofiz yazılımının kendine sağladığı avantajı kullanarak son yıllarda yedekleme alanında da rakiplerine karşı mücadeleye başladı. Halihazırda bir Hotmail adresiniz varsa OneDrive için ayrıca kaydolmanıza gerek yok. Microsoft OneDrive (önceki adıyla SkyDrive) kullanıcılara 7GB ücretsiz yedekleme alanı sunuyor. Buna ek olarak, bilgisayarınızda ofis kurulu olmasa bile OneDrive arayüzünü kullanarak Word ve Excel belgeleri oluşturabiliyorsunuz. Microsoft OneDrive’a buradan kaydolabilirsiniz.

Kullanım Seçenekleri

Bu alternatiflerden yalnızca birini seçmeniz şart değil. Bilgisayarınızın kaldıracağını düşünüyorsanız, hepsini birden de kullanabilirsiniz. Böylece ücretsiz olarak yedeklenen dosyalarınızın sayısını da artırmış olusunuz. Pek çok kullanıcı bu alternatifleri farklı amaçlarla kullanıyorlar. Söz gelimi, müziklerinizi Copy’de, belgelerinizi Google Drive’da fotoğraflarınızı Dropbox’ta tutarak hem kullandığınız alanı artırmış hem de neyin nerede olduğu konusunda kafa karışıklığı yaşamamış olursunuz. Ama bu kadar çok alana ihtiyacınız yoksa, ya da bilgisayarınız ancak bir senkronizasyon programını kaldırabilecek durumdaysa, tercihinizi en çok ücretsiz alan adını sağlayan Copy‘den yana kullanmanızı öneririm.

Elbette bunlar dışında da seçenekleriniz var. Ama bu seçeneklerin çoğu kullanıcının ihtiyaçlarına büyük ölçüde cevap vereceğini düşünüyorum.

Bulut dedikleri şey, böyle bir şey. Verileriniz kendi bilgisayarınızda değil, internetteki br sunucuda depolanıyor. Böylece kendi bilgisayarınızın donanım sorunları verilerinizi etkilemiyor (veri güvenliği konusuna burada hiç girmeyelim).

Not: Yukarıda verdiğim kaydolma linkleri size olduğu gibi bana da ek alan kazandırıyor. O nedenle bu linkleri kullanırsanız sevinirim. Kullanmazsanız da canınız sağolsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder