Okunurluğu Artırmak İçin 12 İpucu

İnternet okuru, daha önce de değindiğimiz gibi, sabırsızdır. Web sitelerine fazla zaman ayırmayı, uzun uzun okumayı sevmez. Ulaşmak istediğine bir an önce ulaşıp gitmek ister. Bu nedenle internette karşılaştığı bir yazının içeriğini bir bakışta anlayabilmek, ilgi çekici olup olmadığını hızlıca tespit edebilmek ister. Bu konuda yapılan bir çalışma internet okurunun ancak yüzde 16'sının bir metni baştan sona kelime kelime okuduğunu gösteriyor. Bu yazıda, sabırsız internet okurunun ilgisini nasıl çekebileceğimizi inceleyeceğiz.

Yazınızın içeriğinin bir bakışta anlaşılabilmesini istiyorsanız şu yöntemleri yazılarınızda bolca kullanmanızda yarar var:

  1. Açıklayıcı alt başlıklar kullanın. Okur daha baştan konunun hangi yönlerinin ele alındığı hakkında fikir sahibi olsun.
  2. Yazınızdaki anahtar kelimeleri kalın, italik ya da altı çizili olarak biçimlendirerek belirginleştirin. Okur, bu kelimelere bakarak yazının içeriği hakkında daha kapsamlı bir düşünceye ulaşabilir.
  3. Listelenebilecek içeriği uzun paragraflarda açıklamak yerine listeler halinde sunun. Kullanıcı istediği bilgi parçalarını kendi kafasında da birleştirebilsin.
  4. Bir paragrafta tek bir düşünceyi ele alın. Paragrafa bir düşünceyle başlayıp bir diğeriyle devam ederseniz ilkiyle ilgilenmeyen okur muhtemelen ikinci düşünceyi de ıskalayacaktır.
  5. Yazının sonunda ulaştığınız sonucu yazınızın en başında açıklayın. Okur yazının sonunda neye ulaşacağı (neyle karşılaşacağı) bilgisine sahip olsun.
  6. Kısa kesin, Aydın havası olsun.
  7. Kaliteli grafikler ve görseller kullanın.
  8. Yaptığınız alıntıları belirgin biçimde kendi oluşturduğunuz içerikten ayrı tutun.
  9. Ele aldığınız konu hakkında konuyu daha önce ele almış başka sitelere link vermeye çalışın. Bu, yazarın yazıyı yazarken yeterince özen gösterdiğinin göstergelerinden biridir.
  10. "Şok Haber", "Bomba Etkisi Yaratacak Gelişmeler", "Dünyanın En Güzel Fıkrası" gibi abartılı, pazarlama kokan ifadelerden kaçının. Bu türden ifadeler okurda yararlı içerikle değil hiçbir işe yaramayacak bir reklâmla karşı karşıya olduğu izlenimi yaratacaktır.
  11. Başlık bir yazı hakkında fikir veren en önemli öğelerden biridir. Başlığınızın açıklayıcı ve ilgi çekici olmasına dikkat edin.
  12. Yazdığınız yazının gözü yormaması, kullandığınızın temanın (ve yazı stilinizin) göze bol bol boş alan bırakması, okurun gözünü rahatlatması doğrudan içerikle ilgili olmasa da, okurun yazıyla daha fazla vakit geçirmesi için dikkate alınması gereken önemli bir parametredir.

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder